ניהול שיווק ומכירה של סדנאות וייעוץ אחד על אחד – כרמל ברן

ניהול שיווק ומכירה של סדנאות וייעוץ אחד על אחד – כרמל ברן

כרמל ברן – יושב ראש איגוד הדיגיטל הישראלי ומאמן לפיתוח אישי – carmelbaran.co.il

 

מה עשינו בקצרה:

 

  • אפיון והקמה של אוטומציה לתהליך השיווק והמכירה של ייעוץ אישי וסדנאות
  • חיבור של המערכות הבאות לתהליך אחד:
    • Pipedrive – CRM
    • Activetrail – דיוור
    • WordPress – אתר וניהול תוכן
    • תשלומים – אחת מהפתרונות המובילים בישראל
    • Calendly – תיאום פגישות
    • Zapier – אוטומציה
  • תחזוקה ותמיכה שוטפת

 

רקע

כרמל נותן 2 שירותים מרכזיים: הראשון הוא ייעוץ אישי שמתבצע בצורה אישית וע״י פגישה ותהליך טלפוני והשני סדנאות פיזיות שאליהן ניתן לרכוש כרטיס אונליין. כשפגשתי את כרמל הוא החזיק בתוכנית למשפך שיווקי ותהליך אוטומציה שהיה לא פחות ממדהים ברמה הרעיונית, התהליך שכרמל חשב עליו יכול להתמודד עם קנה מידה של עשרות אלפי לידים באותה מידה שהוא יכול להתמודד עם עשרה. נשאר רק להוציא את הרעיון לפועל, שזה תמיד החלק הכיף.

 

תיאור הצורך:

בגדול, מדובר על 2 סוגים שונים של תהליכים – ייעוץ וסדנאות.

תהליך הייעוץ כלל: קליטה של לידים, תיאום שיחה אונליין, חיוב ומעקב אחרי גביה בצורה אוטומטית, סדרת אימיילים לפי השלב בתהליך, השבה של לידים ועדכון ב CRM לאורך כל התהליך

תהליך הסדנאות כלל: קליטה של לידים, מכירה אונליין של כרטיס, הפקה אוטומטית של מסמכים חשבונאיים, סדרת אימיילים לפי השלב בתהליך, השבה של לידים ועדכון ב CRM לאורך כל התהליך

 

איך עשינו את זה?

אחרי הבנה עמוקה של התהליך ומחשבה על הצורך העסקי שעומד מאחוריו, עשינו בחינה של המצב הקיים ומיפוי של השלבים באוטומציה שעדיין חסרים. משם הגענו לתוכנית ביצוע מסודרת עם תיעוד כתוב של כל שלב ובו: 

  1. המטרה: עבור כל שלב, למה הוא קיים ואיזה צורך הוא משרת
  2. הטריגר: (פניה באתר/שינוי סטטוס במערכת/תיאום פגישה/ X זמן לפני מועד התשלום וכו)
  3. הפעולה: (שליחת מייל/הוספה לרשימת תפוצה/יצירת מסמך חשבונאי וכו)
  4. איזה תהליך מתבצע בכל מערכת שקשורה בתהליך
  5. חלוקה למקרים – אם קורה X המשך לשלב Y, אם Z אז ל- W

 

התיעוד המפורט היה 70% מהעבודה, לאחר שסיימנו איתו והעברנו את הכל תחת האישור של כרמל נשארתי עם תוכנית ביצוע שהייתה מורכבת מ3 חלקים:

  1. פיילוט ידני לכל אוטומציה – כל אוטומציה עברה פיילוט על מגוון רחב של תרחישים ותגובות
  2. הטמעה של התהליך 
  3. בדיקות וטיובים

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט